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Vifor Pharma

Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist.
Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen.
Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.

Vifor Pharma

Flughofstrasse 61
8152Glattbrugg

27.01.2020

Vifor Pharma

Gruppenleiter Qualitätskontrolle (m/w) - Ettingen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Ettingen

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

In dieser vielfältigen Position führen Sie ein sechsköpfiges Team von Laboranten und stellen den ordnungsgemässen Ablauf der Prüfaktivitäten unter Einhaltung der GMP-Vorschriften sicher. In dieser Rolle werden Sie direkt an den Leiter Qualitätskontrolle berichten. Zu Ihren Aufgaben gehören: Personelle und fachliche Führung eines Teams von sechs Laboranten Eigenständige Förderung und Weiterentwicklung der Ihnen unterstellten Mitarbeitenden Verantwortlich für den termingerechten Abschluss der Prüfungen sowie der Freigabe im Labor Qualitätskontrolle Betreuen von Qualifizierungen oder Validierungen von Methoden, Geräten und Softwares im Bereich Analytik Betreuen und bearbeiten von OOS und Abweichungen in der Qualitätskontrolle Freigabe von Rohstoffen und Verpackungsmaterialien für den internen Gebrauch Erstellen von SOPs und Verfahrensanweisungen Mitarbeit bei Projekten Einhalten der technischen, organisatorischen und individuellen Sicherheitsvorschriften Für diese Stelle suchen wir nach einer kommunikativen und professionellen Persönlichkeit mit folgendem Profil: Führungserfahrung und die Fähigkeit auf Mitarbeitende einzugehen Abgeschlossene höhere Ausbildung (FH oder Universität) in Chemie / Naturwissenschaften oder mehrjährige Berufserfahrung im Qualitätskontroll-Umfeld Erfahrung im GMP-regulierten Umfeld im Bereich der Qualitätskontrolle Erfahrung in der Durchführung von analytischen Untersuchungsmethoden (speziell Chromatographie) ist ein Plus Sehr gutes Deutsch in Wort und Schrift, gute Englischkenntnisse Sicherer Umgang mit MS Office Programmen, Kenntnisse von LABS/Q und Chromeleon von Vorteil Hohes Qualitätsbewusstsein Sie beschreiben sich selbst als eine Persönlichkeit mit guten zwischenmenschlichen Fähigkeiten, die gerne im Team arbeitet und für Mitarbeitende eine motivierende Vorbildfunktion einnimmt. Zudem überzeugen Sie durch einen eigenverantwortlichen, selbständigen Arbeitsstil und sind belastbar.
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17.01.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Ostschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 17.01.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Ostschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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17.01.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Zentralschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 17.01.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Zentralschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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02.01.2020

Vifor Pharma

Field Medical Advisor - Switzerland

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 02.01.2020

  • Vollzeitstelle

Due to the expansion of our national business, we are looking for a new medical affairs team member with a field focus working as Field Medical Advisor for scientific management of products in the field of prevention of respiratory and urinary tract infections. In this function, you represent Medical Affairs internally and externally; establishing and maintaining medical relationships with Key Opinion Leaders (KOLs), HCPs and key accounts on behalf of OM Pharma Group. You are responsible for the following tasks: Develop and maintain scientific and medical expertise (Pediatric Pulmonology, Immunology, Urogynecology and corresponding products) Identify, develop and maintain relationships with KOLs, HCPs and professional organizations Provide Disease State Education, clinical presentations and respond to medical requests (internally and externally) Organization of medical activities (advisory boards, congress symposia, hospital meetings and speaker programs) Planning, implementation and support of ongoing projects as well as new projects such as clinical studies and registries Reading and evaluation of relevant specialized literature Medical support to the marketing department during the creation of promotional material Ensure compliance with applicable local and global laws, regulations, guidelines and company policies and procedures Develop personal and professional capabilities to improve skills and professional capabilities We are looking for an experienced and enthusiastic candidate bringing the following profile: Master or PhD in Scientific Field (e.g. Pharmacy, Medicine, biochemistry or Biology) Professional experience in the health sector or the pharmaceutical industry is essential Demonstrated experience in KOL, HCP or medical community engagement As a native French or German speaker, you have a perfect command of the other language, both in oral and written conversation. Good knowledge of English is also desirable. Willingness to travel all over Switzerland and to single international congresses Your ability to work well within a team ensures your success within a collaborative environment. Your expert medical knowledge enables your ability to establish and maintain strong relationships with KOLs and other key stakeholders. You are a positive, solution-driven and result-oriented person that likes to work in an entrepreneurial environment, where you can make the difference.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Payroll Specialist - 80% - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for a Payroll Specialist to join our HR team at our HQ in Glattbrugg. Reporting directly to the Team Lead Payroll, you will be responsible for all tasks related to Payroll, Social Insurance and Tax at Sources, in our HR Shared Services Center. In this role, you are supporting Zurich, St. Gallen, Geneva, Ettingen and Villars-sur-Glâne. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Completion of the whole payroll process (QST, FAK, AHV / ALV, UVG, KTG) Record and maintain entries and exits in the payroll System SAP Management of personnel and salary master data Processing of sick and accident allowances, maternity insurance and EO payments Preparation and implementation of annual accounts (UVG, KTG, AHV, withholding tax, etc.) Contact for stakeholders (employees and local HR) for all payroll and insurance questions Collaboration with authorities and external insurance partners Creation of monthly reports and statistics Participation in projects Maintenance of the intranet The ideal candidate is bringing a further education in HR or Social Insurance, in additional to the following experience: A minimum of two years’ experience in a payroll function within Switzerland bringing a good knowledge about Swiss employment law and social insurance Advanced or native level French Very good English and German language skills Professional knowledge of MS Office package, in particular MS Excel You are flexible and adaptable with a service-oriented approach. You are precise in your work with high attention to detail, ensuring reliability to deliver on all required tasks. You are able to manage priorities effectively and remain organised in a fast-changing environment. You are solution-oriented and think in an entrepreneurial way.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Payroll Specialist - 80% - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

Wir suchen per sofort oder nach Vereinbarung eine engagierte, selbständige und verantwortungsbewusste Person als Payroll Specialist. In dieser Funktion erledigen Sie in unserem HR Shared Services Center in Glattbrugg für unsere Standorte Zürich, St. Gallen, Genf, Ettingen und Villars-sur-Glâne sämtliche Aufgaben, welche im Zusammenhang mit der Lohnbuchhaltung sowie der Beratung rund ums Payroll, Sozialversicherungen und Quellensteuern. Dazu gehören insbesondere folgende Tätigkeiten: Abwicklung des gesamten Lohnprozesses (QST, FAK, AHV/ALV, UVG, KTG) Erfassung und Pflege von Ein- und Austritten im Lohnsystem SAP Mutation der Personal- und Salärstammdaten im Lohnsystem SAP Verarbeiten von Kranken- und Unfalltaggeld, Mutterschaftsversicherung sowie EO-Zahlungen Vorbereitung und Durchführung der Jahresendabrechnungen (UVG, KTG, AHV, Quellensteuer, etc.) Ansprechpartner für Stakeholders (Mitarbeitende und lokale HR) in sämtlichen Payroll- und Versicherungsfragen Zusammenarbeit mit Behörden und externen Versicherungspartnern Erstellen von monatlichen Reports und Statistiken Mitarbeit in Projekten Pflege des Intranets Wir suchen nach einer professionellen Persönlichkeit mit folgendem Profil: Mindestens 2 Jahre Erfahrung in der Saläradministration sowie gute Kenntnisse in den Bereichen Arbeitsrecht und Sozialversicherungen Weiterbildung zur Sozialversicherungs-Fachfrau/-mann oder zur HR-Fachfrau/-mann mit eidg. Fachausweis ist von Vorteil Unternehmerisch denkende, lösungsorientierte, exakte Arbeitsweise Fliessendes Französisch mit sehr guten Deutsch - und Englischkenntnissen Geübter Umgang mit den gängigen IT-Tools, insbesondere Excel Für diese verantwortungsvolle Tätigkeit wünschen wir uns eine diskrete und aufgestellte Persönlichkeit. Sie arbeiten gerne mit Zahlen und verfügen über eine kundenorientierte und vernetzte Denkweise.
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27.01.2020

Vifor Pharma

IT Service Manager Customer Centricity (CRM and MCM) – Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for an IT Service Manager Customer Centricity (Customer Relationship Management - CRM and Multi Channel Marketing - MCM) who will be based at our HQ in Zurich. In this role, you will report directly to the Head of Business IT Applications Management and will be part of the Global IT team. You will be responsible for the following tasks: Vendor Management: Manage service providers/vendors and ensure service levels do meet contractual agreement and Vifor’s needs Be accountable for Helpdesk related to CRM/ MCM solutions Changes/Demand Management: Lead the change management process and take ownership of all stages except user acceptance; Assist system owner in prioritization, review and challenge technical design and effort estimation from vendor Strategy: Develop and manage strategies of technical solutions for defined processes, objectives and measurements; Ensure the understanding of business needs and being able to translate those business needs into technical solutions Coordinate projects in regards to the CRM and MCM systems IT Integration: Ensure smooth integration of CRM/MCM solutions into the IT landscape Best Practice: Manage and maintain regular interactions and coordination with stakeholders such as SFE, marketing, medical, market access. Pro-actively communicate relevant opportunities, risks and issues to the line manager. Drive best practices Data: Ensure existing data integrations are maintained and operational. Ensure data quality and identify joiner / leaver process Perform CSV validation work following pharmaceutical standards and guidelines such as GAMP5, FDA 21 CFR Part 11 In order to be successful in this role, you will bring the following knowledge and experience: Minimum 3 years’ experiences with Pharma CRM, Marketing and commercial processes Good understanding of business processes within the pharmaceutical industry in relation to sales and marketing 3 years’ experience working with system support and system management or data stewardship Knowledge of software development processes Proven working experience regarding design, development, implementation and administration of SLA (service level agreement) and OLA (operational level agreement) Excellent communication skills Fluent level in English (in oral and written communication) including legal terms The following skills would be advantageous: Experience with platforms like Salesforce.com, Salesforce Marketing, Veeva CRM, IQVIA OCE Salesforces.com Administrator certification QVIA OCE Platform Administrator and/or Configuration certificate Additional European languages You are proactive and demonstrate a holistic approach, quickly adapting your structured and conceptual attitude. You take a balanced team oriented approach while being strict in fulfilling the needed requirements. You are effective at communicating with colleagues on all levels, with very strong collaboration and influencing skills. You have a positive, ‘can do’ personality with strong assertiveness and behave as a role model for others, in line with Vifor Pharma values.
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23.01.2020

Vifor Pharma

Therapeutic Area Lead - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 23.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Therapeutic Area lead to join our Global Drug Safety and Risk Management Team. In this leadership role you will be reporting directly to the Global Head of Medical and Clinical Drug Safety, you will be responsible to ensure the scientific foundation of the Benefit-Risk profile of our products as well as the compliance of company drug safety. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Manage the review of worldwide reports on adverse events including confirming company causality assessments Manage the timely authoring of high quality aggregate safety reports Support the Regulatory department with evaluation of adverse event profiles of products to update regulatory documents Support and deliver safety trainings for new staff, pharmacovigilance staff as well as refreshers Implementation of documentation necessary for pharmacovigilance like Risk Management Plans, etc. Ensure safety tasks in clinical trials (incl. protocol review, SUSAR, ASR/DSUR, safety reporting, informed consent forms, unblinding) are handled appropriately and in compliance with regulations Provide support in checking or preparing expert reports as appropriate and preparing safety regulatory files Signal detection and benefit/risk evaluation including initiating appropriate measures e.g. preparing safety board presentations, change control of SmPC, updating risk management plan and resulting actions plans Active involvement in PASS or other safety studies Creation/authoring of Medical / Clinical Safety related SOPs The ideal candidate holds an M.D. degree in addition to the following experience: Medical Degree, ideally clinical experience as Specialist in Internal Medicine, Cardiology or Nephrology or equivalent with experience in International Drug Safety, ideally operational as well as clinical drug safety Experience with Benefit-Risk profile process implementation and monitoring Experience in leading a team of Drug Safety Physicians or Scientists or proven line management experience Experience in data analysis, signal management and Benefit-Risk evaluation for at least 5 years Excellent knowledge of international regulations (ICH, GVP/Volume 10, FDA regulations) Fluency in English Experience in Pharmaceutical Medicine development, particularly Clinical Research, Clinical Pharmacology, and Pharmacoepidemiology Demonstrated ability to set up and implement drug safety strategies, risk management plans, develop drug safety systems and procedures, and elevate and resolve issues for both post-marketing medicines as well as medicines in clinical development (particularly dossier submission) Demonstrated proficiency in problem-solving with respect to pharmaceutical drug safety issues Experience with Health Authority inspections (EMA, FDA, other) Good computer literacy with experience with safety data bases (Aris G preferably) and IT affinity Capable of exercising oversight in professional communications and problem solving liaisons with internal and external customers at senior level Capable of exercising oversight in the understanding of Drug Safety issues with Clinical team members and ensure appropriate training through workshops, seminars, courses, literature, or other means consistent with drug safety development Experience of or capable of lecturing at international drug safety conferences You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. You have excellent verbal and written communication skills as well as demonstrated leadership skills and are able to become quickly a valued and esteemed senior member of our interdisciplinary teams. You are able to build and maintain good relationships with a strong customer focus. You will professionally and successfully represent the company on the Benefit-Risk related matters in front of Health Authorities or other important external organisations or events. Your attitude and behaviour is congruent with the company values. You show concern for standard and take a thorough approach, with high attention to detail. You are interpersonally aware and culturally sensitive, with the ability to work in highly networked organisations with many partners. You are effectively able to plan and prioritise workload, with an accurate sense of urgency. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude and build a well-functioning team with high quality output in good team spirit.
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23.01.2020

Vifor Pharma

Manager Pharmacovigilance Quality Assurance - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 23.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Pharmacovigilance Quality Assurance (PV QA) Manager to join our Technical Operations Quality Team. In this role you will be reporting directly to the Head of PV QA and be responsible to coordinate and lead a variety of PV Quality and Compliance activities related to Quality/Compliance, Training and Company Standards. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Support statistical analysis of the data available for audit planning versus risk criteria and successfully documents the analysis Support audit/inspection activities related to preliminary preparation, internal as a host for inbound audits and supports and participates in audit/inspection interviews Able to conduct PV audits of commercial partners, business vendors, affiliates and PV critical systems based on the annual audit plan and critical issues if any come up Monitor inter-departmental patient safety associated quality issues and deviations, pursue for root-cause and impact assessment and manage to resolution; liaise internally and externally to develop or recommend corrective and preventive actions to findings Manage and review PV department SOPs, conduct compliance checks and gap analysis with inter-departmental and global procedural documents Develop metrics on audits, findings, CAPAs, quality issues, deviations, trainings for presentation to Drug Safety Board, Global Compliance Committee, etc. Advises and supports Global Drug Safety functional groups (i.e. Operations, Medical and Clinical Drug Safety Technology group, QPPV office) and other functions within the company with regard to PV regulations, guidelines and standards Provide timely input to PV QA relevant sections of the PSMF related to quality topics such as audit plans and findings, CAPAs, trainings and procedural documents etc.; participate as PV expert in committees, projects as needed The ideal candidate holds the following qualification and experience: University Master degree in a science related field Minimum of 3 years of experience in a pharmaceutical company and/or Quality Assurance / Compliance with responsibilities Demonstrated ability to apply principles, concepts and industry best practices governing PV / drug safety in assigned projects and company deliverables Familiar with working on Safety databases, Auditing and CAPA systems, Training and document storage systems Readiness to travel (40%) Fluent in English, spoken and written At least one other major European language (French, German, Spanish or Italian) You bring strong inter-personal and communication skills (verbal and written), the ability to work independently and in a team environment, and the ability to tactfully and with diplomacy handle complex situations during audits. You are detail-oriented with good prioritisation and time management abilities, and can therefore work on multiple projects simultaneously. You are flexible and enjoy travelling in this exciting opportunity at Vifor Pharma.
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21.01.2020

Vifor Pharma

Procurement Lead Europe (Limited) - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 21.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for a Procurement Lead Europe for 2 years to strengthen our global Procurement team. In this function, you report directly to the Head of Global Procurement and work closely with the teams of our European affiliates. Your mission is to develop and implement a procurement strategy to support our affiliates’ teams in their business activities and take advantage of savings opportunities as well as lowering business risk. Your main tasks are: Develop overall affiliates procurement in close collaboration with key stakeholders and the other Procurement Leads within Global Procurement Create pragmatic sourcing strategies across the EU affiliates network Manage a subset of categories including leading others – both inside and outside of Global Procurement Coordinate multi-unit, cross-functional regional projects and supporting of local, regional and global implementations Lead and manage competitive bids, contract negotiations and contracting Manage suppliers within a number of indirect categories, through a standardized Supplier Relationship Management process Identify and implement savings opportunities by applying best practices Bring procurement innovation into processes and supplier management To fulfill this mission, we are looking for an enthusiastic person, bringing excellent negotiating and communication skills, as well as the following profile: University degree in business, economics, marketing or commercial fields At least 5 years’ experience within procurement, consulting, key account management or relevant marketing & sales roles, ideally within pharmaceutical industry or similar Strong experience in negotiation & contracting Previous working experience with stakeholders at all levels of business organsations and suppliers in a procurement environment Strong project management skills: ability to deal with complex initiatives and to lead through persuasion with all levels of the company as well as across different cultures Excellent verbal written communication skills in English. Good proficiency in either German and/or French is a plus Solid financial acumen and strong analytical skills SAP knowledge and experience is a plus You describe yourself as an entrepreneur, who likes to take initiatives and drive the change within the organisation. You feel comfortable in a role, where you are involved in cross-functional strategies and need to understand things from multiple perspectives to influence and persuade others. Open-minded and flexible, you can easily work with all levels of the organisation and different cultures. If you are looking for a company, where you can leave your footprint and actively drive the change in procurement strategy, this role is for you!
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21.01.2020

Vifor Pharma

Procurement Lead Direct Procurement, CAPEX & CMO – Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 21.01.2020

  • Vollzeitstelle

To support Vifor Pharma’s amazing growth, we are looking for a Procurement Lead Direct Procurement, Capex & CMO, who directly reports to the Head of Global Procurement. In this new function, you are in charge of creating category strategies for main categories developed and implement them in collaboration with business stakeholders. You develop and implement a Supplier Relationship Management process for strategic suppliers across all categories in order to achieve procurement savings deliveries. Your main missions are: Develop overall Direct Procurement (covering categories Raw materials, API, Excipients, Packaging, CMO and CAPEX) in close collaboration with key stakeholders and the rest of Global Procurement Create pragmatic sourcing strategies across Direct Materials, CAPEX and CMO categories Implement sourcing strategies (in collaboration with stakeholders) Manage a subset of categories including leading others, both within and outside Global Procurement Coordinate multi-unit, cross-functional global projects and supporting of local, regional and global implementations Lead and manage competitive bids, contract negotiations and contracting Manage suppliers within a number of direct categories, through a standardized Supplier Relationship Management process Identify and implement savings opportunities by applying best practices Bring procurement innovation into processes and supplier management For this new challenge, we are looking for a candidate bringing strong analytical and negotiating skills, as well as the following profile: University degree in a Technical field like Pharma, Chemical, Food or similar At least 5 years’ experience within procurement within pharmaceutical industry or similar Knowledge of GxP requirements Proven experience in negotiation & contracting. Strong experience in working with stakeholders at all levels of technical operations and suppliers in a procurement environment Strong project management skills: ability to deal with complex initiatives and to lead through persuasion with all levels of the company as well as across different cultures Excellent verbal written communication skills in English. Good proficiency in either German and/or French is a plus SAP knowledge and experience is a plus You hold a proven expertise within direct procurement and are looking for a new mission where you can develop and implement new strategies on a global level. You define yourself as a smart negotiator, who understands others’ points of view and is able to persuade and influence others. Thanks to your communications skills, you easily integrate within new teams and raise enthusiasm and adhesion towards your initiatives.
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13.01.2020

Vifor Pharma

Clinical Quality Systems Specialist - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 13.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Clinical Quality Systems Specialist who will be based in our Operational Headquarters in Zurich. The Clinical Quality Systems Specialist will be an integral part of the Clinical Quality Assurance (CQA) function, supporting the quality systems. The primary focus of this role is the management of SOPs within the electronic records management system. This position will also support the Learning Management System activities, assist with regulatory inspection readiness, inspection management and CAPA. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to the following: Maintain and support Clinical Quality SOP related Systems servicing Clinical Development and Biometrics, Medical Affairs, Regulatory Affairs and Drug Safety SOPs administration: review and approval workflow management, SOP editing , SOP lifecycle /ongoing review management Stakeholders / Author support and training Electronic Records management Process improvement Compliance check of SOP content against applicable regulations and related SOPs Support clinical quality training and related systems Provide support in regulatory inspections Monitor department CAPA execution to ensure accuracy and completeness Represent CQA in assigned projects and cross functional groups Keep CQA management apprised of processes and system status and compliance issues through periodic reports and KPIs The ideal candidate will ideally bring the following skills and experience: Undergraduate degree in life sciences or equivalent 3-5 years in pharmaceutical industry / CRO with SOP management experience Ability to independently manage processes within electronic quality management systems (SOPs, LMS, e-docs) Strong knowledge and understanding of GCP and GVP regulations Fluency in spoken and written English (advanced / mother tongue level for written English), any other language is an advantage Proficiency in the use of relevant computer systems including complete Microsoft office suite (Visio and MS Project included) Experience with regulatory inspections and inspection readiness (preferred) Ready to travel, as some travel is required (up to 10%) You have strong interpersonal, written and oral communication skills at all levels and are able to build partnerships and diplomatically work with other departments. You have «can do» attitude, are a team player and act as a role model for others in line with Vifor Pharma values.
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12.01.2020

Vifor Pharma

HR Operations Administrative Support - Limited - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 12.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for an HR Operations Administrative Support who will be based at our operational headquarters in Zurich. In this role you will support the HR Operations Team mainly with administrative tasks for 12 months. Reporting directly to the Head of HR Operations HQ, your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Provide effective, timely and service-oriented HR support to the HR Ops Team Manage personnel filing system Responsible for HR Operations shared Mailbox, which includes replying to general enquires as well as forwarding additional mails to the responsible HR Partners Provide support with obtaining Reference Letters Awards and related behind-the-scenes administration (Excellence Award, Special Award, Value in Action Award) Administrative support related to Service Anniversaries Administrative support of Absences and Illnesses Responsible to organise the annual vaccination process The ideal candidate is bringing the following experience: Experience as Human Resources Assistant or “Personalfachfrau” or similar Relevant Degree (e.g. Business Administration, Handelsschule etc.) is preferred Fluency in English and German is a minimum requirement and conversational French would be advantageous Teamplayer You are a motivated, proactive and independent person, a self-starter and someone who is eager to learn. You act fast and count efficiency as one of your qualities. You enjoy brining structure into the workplace and value a great team fit. You act as a role model for others in line with the Vifor Pharma values.
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09.01.2020

Vifor Pharma

Drug Safety Lead - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 09.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Drug Safety Lead to join our Global Drug Safety and Risk Management Team. Reporting directly to the Therapeutic Area Lead of Medical and Clinical Drug Safety, you will be responsible to ensure compliance of company drug safety. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Manage the review of worldwide reports on adverse events including confirming company causality assessments Manage the timely authoring of high quality aggregate safety reports Support the Regulatory department with evaluation of adverse event profiles of products to update regulatory documents Support safety trainings for new staff, pharmacovigilance staff as well as refreshers Implementation of documentation necessary for pharmacovigilance like Risk Management Plans, etc. Ensure safety tasks in clinical trials (incl. protocol review, SUSAR, ASR/DSUR, safety reporting, informed consent forms) are handled appropriately and in compliance with regulations Provide support in checking or preparing expert reports as appropriate and preparing safety regulatory files Signal detection and benefit/risk evaluation including initiating appropriate measures e.g. preparing safety board presentations, change control of SmPC, updating risk management plan and resulting actions plans Active involvement in PASS or other safety studies Creation/authoring of Medical / Clinical Safety related SOPs The ideal candidates holds an M.D. degree in addition to the following experience: Medical Degree, ideally Specialist in Internal Medicine or Pharmaceutical Medicine Pharma experience with university background with link to health care or patient health and scientific interest Experience in data analysis, signal detection and benefit/risk evaluation Excellent knowledge of international regulations (ICH, GVP/Volume 10, FDA regulations) Fluency in English Experience in Pharmaceutical Medicine, particularly Clinical Research, Clinical Pharmacology, and Pharmacoepidemiology Demonstrated ability to set up and implement drug safety strategies, risk management plans, develop Drug Safety systems and procedures, and elevate and resolve issues Demonstrated proficiency in problem-solving with respect to pharmaceutical Drug Safety issues Good computer literacy with experience with safety data bases (Aris G preferably) Capable of exercising oversight in communications and problem solving liaisons with internal and external customers Capable of exercising oversight in the understanding of Drug Safety issues with Clinical team members and ensure appropriate training through workshops, seminars, courses, literature, or other means consistent with Drug Safety development You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. Your positive, optimistic attitude and behaviour is congruent with the company values. You show concern for standard and take a thorough approach, with high attention to detail. You can think and influence conceptually, strategically and rationally. You are interpersonally aware and culturally sensitive, with the ability to work in highly networked organisations with many partners. You are able to actively participate and contribute to an interdisciplinary team. You have excellent verbal and written communication skills. Affinity to IT would be an advantage. You are effectively able to plan and prioritise workload, with an accurate sense of urgency. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude.
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28.12.2019

Vifor Pharma

Operational Lead Business Operations (limited contract) – Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 28.12.2019

  • Vollzeitstelle

We are seeking an Operational Lead for our Marketing and Market Access functions, to provide operational leadership to the Chief Business Officer (CBO). This role will be based at our office in Glattbrugg, Zurich, and report directly to the Chief Business Officer. Your tasks will include, but not be limited to, the following: • Act as the senior point of contact for CBO Leadership Team, in alignment with Marketing, Commercial, Market Access, liaising with GCO leadership team and other executive committee members • Oversee and lead all Business Operations operational activities and ensure efficiency, simplicity and executional focus across the team and for dedicated GBTs • Lead annual Brand Planning and Strategic Planning Process, globally across brands and as well as operationally across all Business Operations functions • Lead CBO Brand finance and budget planning process • Lead CBO business cases • Provide leadership support and change management • Coordinate and communicate between all CBO extended functions and internal partners • Establish and ensure an effective and streamlined communication across all GBTs towards internal and external stakeholders • Support the CBO Leadership Team in goal setting, performance management, potential management and development planning The ideal candidate brings an MBA or equivalent education, in addition to the following experience: • Minimum of 6 years of experience in a Project Management role within the pharmaceutical industry and/or consulting Industry, preferably in an international environment • Strong pharma background • Fluency in English, German or French language skills will be an asset • Strong analytical skills • Financial knowledge on P&L • Outstanding communication, interpersonal and presentation skills coupled with experience interacting with C-suite and board level executives • Ability to conceptualize and create executive level presentations • Experience in a PMO or Chief of Staff function is be strongly preferred You demonstrate entrepreneurial and commercial thinking, with the ability to formulate strategies and concepts in creative and innovative ways. You lead effectively across a matrix organisation, with the ability to decide and initiate action. You have outstanding communication and interpersonal skills. You work in line with the Vifor Pharma values.
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21.01.2020

Vifor Pharma

Post-Doc RESOLUTE 100% (limited contract) - Schlieren

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Schlieren/Zurich

  • 21.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are searching for a highly motivated post-doctoral scientist to join Vifor’s Biology Group and contribute to cutting-edge biomedical research within the RESOLUTE consortium. RESOLUTE is a public-private partnership aiming to intensify research in the solute carrier (SLC) family of transporters, a historically understudied target class, in order to identify novel drug targets. For more information about the RESOLUTE consortium please visit: https://re-solute.eu/. In this position you will be part of a large international team committed to characterize the human SLC transporter gene family and be responsible for establishment of biomolecular cell-free and cell-based assays with SLC transporters, including the following: Characterization of RESOLUTE SLC knock-out and overexpressing cell lines for Vifor’s priority targets Establishing of medium throughput SLC transporter assays for selected priority targets Contribute to priority target selection and deorphanization of SLCs Application of a range of biochemical, biophysical, immunochemical, cell-based and ligand binding technologies for studying SLC transporters Reporting and presenting results internally and at RESOLUTE meetings Collaboration and exchange with the RESOLUTE community, Biology and Analytical Development teams of Vifor The ideal candidate will need to bring the following qualifications: PhD degree in biochemistry, cell biology or close field of life sciences with a focus in biomolecular transporters At least 2 years of post-doctoral experience in an academic setting working in the field of SLC transporters Publication track record demonstrating expertise in the field of SLC transporters Experience with omics approaches and technologies is an advantage Experience with SLCs implicated in nephrology, cardiology or hematology fields is considered a plus Ability for efficient team work IT skills: MS Office, lab equipment software, data analysis software, e.g. GraphPad Prism, bioinformatics tools for omics data management is an advantage Fluency in written and spoken English, German is a plus. We are looking for an enthusiastic team player with strong communication skills and a scientific mindset. You are a detail-oriented person with outstanding analytical skills, who commits to quality, accuracy and technical excellence.
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20.01.2020

Vifor Pharma

Supervisor Metrology ‚Produktionsunterstützung‘ (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 20.01.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Erweiterung unseres Teams am Produktionsstandort in St. Gallen suchen wir eine erfahrene und motivierte Fachkraft im Bereich der Metrologie als Teil des Qualitätsmanagements. In dieser verantwortungsvollen Position gewährleisten Sie die Verfügbarkeit der kalibrierten Messstellen und Sensoren für die GMP Produktion und Lagerung. Sie arbeiten eng mit Produktion und Technik zusammen und sind direkt dem Leiter Metrologie unterstellt. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Kalibrierung und Justierung von Technischen Messstellen der Produktions- und Medienanlagen, zB. Thermometer, Druck- und Durchflussmesser, Leitfähigkeit, etc. Kalibrierung von Temperatur und Feuchtesensoren zur Klimaüberwachung Termingetreues, präzises Arbeiten unter GMP GxP-gerechte Dokumentation auf Papier und in LIMS Erstellung und Aktualisierung von Dokumenten im Arbeitsbereich Organisation und Koordination von Terminen Mitarbeit bei technischen Qualifizierungsprojekten Beurteilung und Behebung von Anlagenstörungen Unterstützung von Produktion und Technik im Alltag sowie bei Neuanschaffungen & Qualifizierungen Verwaltung von Prüfmitteln im LIMS Qualifizierung von Prüfmitteln Erstellen von Abweichungen Um diese Tätigkeit erfolgreich zu meistern, verfügen Sie über ein hohes Mass an Selbständigkeit und Eigenverantwortung. Wir suchen nach einer engagierten Person mit f olgenden Kompetenzen: Abgeschlossene Lehre / HTL-Abschluss oder höhere naturwissenschaftliche Ausbildung aus z.B. den folgenden Bereichen: Chemie, Verfahrenstechnik, Steuerungs- oder Messtechnik, Maschinenbau, etc. Mehrjährige Berufserfahrung idealerweise im GMP oder Lebensmittelbereich Technisches Verständnis und handwerkliches Geschick Bereitschaft neue Prozesse und Änderungen umzusetzen Affinität für Technik und Computer Exakte und lösungsorientierte Arbeitsweise Fliessend Deutsch in Wort und Schrift, gute Englischkenntnisse von Vorteil Sie ergänzen unser Team optimal, wenn Sie ein Teamplayer sind und gute kommunikative Fähigkeiten besitzen. Sie überzeugen durch Ihre proaktive, mitdenkende Vorgehensweise, entscheiden risikobewusst und übernehmen gerne Verantwortung für die eigene Arbeit.
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18.01.2020

Vifor Pharma

Regulatory Affairs Specialist Operations – St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 18.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Regulatory Affairs Specialist Operations to join our Regulatory Operations team. This role reports directly to the Director Regulatory Operations and is planned to be based in St. Gallen. Your responsibilities will include: Collection of documents for submissions, ensuring e-compliance and, formatting Compilation, publishing and dispatch of electronic and paper submissions to meet health authority requirements Interact with internal departments and external vendors to ensure timely submissions and to support global filings Work to achieve business objectives and priorities within Regulatory Operations; specific focus on electronic document management, electronic regulatory submissions, submission tracking and other electronic systems used by GRA Maintenance, coordination of updates and problem solving issues related to publishing software Work closely within a team in a globally focused environment to achieve team and company goals The successful candidate is willing to work effectively with a wide variety of personnel across diverse teams and functions internally as well as external partners. In addition, you will bring the following profile: Experience in the preparation of electronic Regulatory submissions in the pharmaceutical industry. Knowledge of eCTD publishing systems, eDMS and RIMS Experience of planning and compiling submissions for CH, EU, US and ROW A good understanding of emerging global regulatory requirements Familiarity with document requirements of ICH/GCP and other regulatory guidances appropriate for the preparation of dossiers Good user abilities in the computer environment, preferably Microsoft Office, Regulatory databases, docuBridge, Adobe Acrobat, ISI toolbox, Pitstop Fluent in English, good command of both written and spoken German, any additional foreign languages are an advantage You describe yourself as a good communicator, with strong teamwork skills as well as good organization and negotiation abilities. You demonstrate accuracy and attention to details with a focus on quality and regulatory requirements. Finally, you are able to cope with stress and demonstrate discretion in the handling of confidential information
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18.01.2020

Vifor Pharma

Planner/Buyer - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 18.01.2020

  • Vollzeitstelle

For our location in St. Gallen we are looking for an operational planner / buyer. In this function you report directly to the Head Supply API & In-house Packaging. You will be responsible for carrying out production planning and independently procure the raw materials needed for production. Your responsibilities will include, but not be limited to: End-to-end supply chain process - from customer order, from sourcing to delivery for shipment Optimum ordering and reordering from suppliers and/or own controlled manufacturing sites in order to fulfil on time in full (OTIF) the customer demand Control and track the correct settlement of deliveries and invoices including the correct archiving of documentation Manage inventory levels to minimize supply chain risks and optimise the OTIF and support in defining the tactical planning Mitigate risks by managing bridging stock according VP category management Maintain master data in the ERP system Build sustainable relationships at peer level with suppliers and internal stakeholders (e.g. Quality, Production, Regulatory and Sales & Marketing) Responsible for the Planning Forecast and alignment with the supplier Prepare and provide monthly reports to the respective departments (e.g. Inventory reporting) For this position we are looking for the following profile: Commercial education or equivalent; preferred a degree and certificate in supply chain management At least 3 years of experience in planning and procurement Understanding of the Pharmaceutical Industry or related (e.g. Food, Chemical, Medical Devices) Experienced in ERP based planning – preferably SAP GMP and/or GDP experience Advanced expertise in MS Office, especially MS Excel Highly analytical skill set with aptitude for figures and data-driven argumentation Fluent in English and German language – both verbally and written You describe yourself as a resilient and responsible person with distinctive teamwork and strong communication skills. You have the ability to work under pressure with an independent work style. Your experience in the field of SCM and your practice-oriented way of working ensure that you always have an overview and a pragmatic solution even in hectic situations.
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18.01.2020

Vifor Pharma

Planner/Buyer (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 18.01.2020

  • Vollzeitstelle

Für unseren Standort in St. Gallen suchen wir eine/n operativen Planner/Buyer. In dieser Funktion rapportieren Sie direkt an den Head Supply API & In-house Packaging. Sie führen die Produktionsplanung durch und beschaffen selbstständig die Ausgangsmaterialien, die für die Produktion benötigt werden. Ihr Aufgabengebiet gestaltet sich wie folgt: End-to-End Supply Chain Prozess - von der Kundenbestellung über den Einkauf der Ausgangsmaterialien und Planung der Fertigungsaufträge bis hin zur Bereitstellung für den Versand Sicherstellung dass die Endkunden die Ware rechtzeitig (OTIF) in der richtigen Qualität erhalten Übernahme der Drehscheibenfunktion zwischen verschiedenen Abteilungen Verwaltung von Lagerbeständen, um Risiken in der Lieferkette zu minimieren und die taktische Planung zu optimieren Bewertung von Lieferanten und Vorschlagen und Evaluieren von neuen potentiellen Lieferanten Pflegen von Lieferantenkontakten Kontrolle und Nachverfolgung der korrekten Abrechnung von Lieferungen und Rechnungen einschliesslich der korrekten Archivierung der Dokumentation Einpflegen der Stammdaten ins ERP-System Durchführung von Tätigkeiten im Rahmen der Supply Review als Teil der Sales and Operations Planning (S&OP) Prozesses Für diese Position suchen wir folgendes Profil: Kaufmännische oder technische/naturwissenschaftliche Grundausbildung; bevorzugt einen Universitätsabschluss und Zertifikat im Supply Chain Management Mindestens 3 Jahre Erfahrung in Supply Chain, Einkauf, Planung oder Beschaffung Erfahrung mit gängigen ERP Systemen (vorzugsweise Infor XA oder SAP) GMP und/oder GDP Erfahrung Weiterbildung im Bereich Logistik/Supply Chain ist von Vorteil (z. B. Einkaufs- und/oder Logistikfachmann/-frau, technische/r Kaufmann/-frau) Expertise in MS Office, MS Excel Hohe analytische Fähigkeiten mit einem Flair für Zahlen Fliessende Englisch- und Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Sie beschreiben sich als belastbare sowie eigenverantwortliche Person mit ausgeprägter Teamfähigkeit und Kommunikationsstärke. Ihre Erfahrung im SCM-Bereich und Ihre praxisorientierte Arbeitsweise sorgen dafür, dass Sie auch in hektischen Situationen stets den Überblick behalten und eine pragmatische Lösung sehen.
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15.01.2020

Vifor Pharma

Chemical Engineer Einstiegstelle - Befristet - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 15.01.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unseres Technical Operations Teams in St. Gallen suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Chemical Engineer (m/w). Diese Einstiegsstelle ist befristet für ein Jahr. Sie unterstützen dabei die sichere, ökonomische und termingerechte Herstellung von pharmazeutischen Wirkstoffen und unterstützen den Head of Production in seinen Aufgaben. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Mitarbeit bei Projekten, Validierungen sowie beim Projektportfolio-Management Betreuung und Beaufsichtigen der anstehenden Produktionen sowie termingerechte Bearbeitung von Abweichungen vom normalen Produktionsablauf gemäss cGMP Guidelines Definiert und setzt Änderungen und Verbesserungen im Produktionsablauf um Mithilfe bei der Evaluation, Bestellung, Qualifizierung und Integration in die laufenden Prozesse von neuen Apparaturen und Betriebsmaterialien Durchführung von Schulungsprogrammen für die Mitarbeiter der Produktion (Beispiel: Trainieren von neuen SOP’s und Prozessabläufen) Betreuung und Wartung von betriebsrelevanten SOP’s hinsichtlich Aktualität und Inhalt Sie sind eine teamorientierte und integre Persönlichkeit mit folgendem Profil: Bachelor- oder Masterabschluss, bevorzugt mit Fokus Chemieingenieurswesen, Chemische Verfahrenstechnik, Bioingenieurswesen oder Prozesstechnik Idealerweise Erfahrung mit chemischen Produktionsverfahren und Erfahrung mit Projektarbeit Hohe Leistungsbereitschaft und starker Wille zur Verbesserung von Betriebsabläufen Fliessendes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Vertrautheit mit den Grundbegriffen des cGMP ist von Vorteil Sie bringen eine starke Kommunikationsfähigkeit und hohes Durchsetzungsvermögen mit sich und überzeugen durch eine initiative und proaktive Ausführung der operativen Aufgaben. Sie bringen einen strukturierten Arbeitsstil mit und haben Spass daran, neue Ideen einzubringen und Lösungen mit zu entwickeln. Wir bieten ein spannendes und angenehmes Arbeitsumfeld, welches die persönliche Weiterentwicklung fördert und in dem freundlicher und respektvoller Umgang mit den Mitarbeitern zentral sind.
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13.01.2020

Vifor Pharma

IT Business Analyst / Application Specialist – St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 13.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are seeking an IT Business Analyst / Application Specialist who will be based at Vifor (International) AG in St. Gallen and will ensure that the main applications LIMS and Chromeleon in the laboratory are available, stable and secure. In this role, the person will report to the to the Head of Business IT Applications and will be part of the Global Business Application Management team. The person will be responsible for the following tasks: Support and operate the LIMS and Chromeleon application Monitor applications operating parameters for unusual events, processes or access problems Work closely together with the Suppliers, Subject Matter Experts and Business to implement new workflows, applications or to resolve any type of problem Support on the 2nd and 3rd level IT support service Ensure that all services delivered are optimal and cost effective Ensure the availability of the applications and the related services Manage on-going maintenance of systems and documentation Ensure compliance with all Vifor Pharma policies, and official laws and regulations Coordination and technical lead of IT projects, creation of IT concepts Risk analysis and implementation of changes and bug fixes Do IT-Pikett activities on weekly basis or support them during working hours and be available for planned maintenance on weekends The ideal candidate is an Information Technology professional with the following essentials skills and experience: Minimum 5 years of experience in IT role, preferably as Business Analyst or Application Specialist/ Application Manager Minimum 3 years of experience in application management in the pharmaceutical industry with knowledge of pharmaceutical regulatory guidelines for computer System validation (CSV, GAMP, FDA 21 CFR Part 11, PIC, etc.) or equivalent qualification from another regulated industry (e.g. banking) Experience with laboratory systems in pharmacy Sound technical understanding of relevant application including configuration, customisation, administration, interfaces, etc. Professional knowledge for Microsoft Windows Server Very good knowledge of SQL/Oracle databases and SQL scripting Understanding of basic backup and recovery procedures Proficiency in use of MS Office products (e.g. Excel, PowerPoint) Fluency in English The following skills would be advantageous: Experience in LIMS (iCD as an asset) and laboratory environments Experience in Chromeleon (Empower) Experience in ERP (e.g. InforXA, SAP) Experience with iCD (Admin Training, Reporting) Knowledge and experience of Jaspersoft Studio ITIL Cerification German and French would be advantageous For this role, we are looking for a proactive candidate who demonstrates entrepreneurial approach and can drive the necessary activities to bring our infrastructure and services to the next level. Being in that role will allow to underline the necessary «can do» attitude, team player spirit and act as a role model for others in line with Vifor Pharma values.
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08.01.2020

Vifor Pharma

Chemielaborant Qualitätskontrolle (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 08.01.2020

  • Vollzeitstelle

In Ihrer Position als Chemielaborant/in Qualitätskontrolle sind Sie verantwortlich für die Durchführung von chemischen und physikalisch-chemischen Analysen unserer Wirkstoffe und Fertigprodukte unter Einhaltung der GMP-Richtlinien und der vorgegebenen Termine. In unseren Labors kommt ein breites Spektrum von analytischen Techniken zum Einsatz, mit denen Sie idealerweise bereits vertraut sind: Chromatographische Techniken (HPLC, GPC, GC) Nasschemische Methoden wie Titrimetrie, Gravimetrie, Freisetzungsprüfung Spektrophotometrie (UV/Vis, IR) chemische und physikalische Prüfungen nach Pharmakopöe oder Vifor Pharma-Vorschriften Daneben erfüllen Sie folgende Aufgaben: Dokumentation und Kontrolle der analytischen Arbeiten und Ergebnisse im Labor Informations System (LIMS) und auf Papier Pflege und Unterhalt der Analysegeräte Für diese Stelle suchen wir eine zuverlässige und selbstständige Persönlichkeit, die sich durch exaktes und termingerechtes Arbeiten unter Einhaltung der GMP-Vorschriften auszeichnet. Um diese Herausforderung erfolgreich zu meistern bringen Sie folgendes Profil mit: Erfolgreich abgeschlossene Lehre als Chemielaborant/in oder eine ähnliche Ausbildung (z.B. in der Lebensmittel- und Textilbranche) Kenntnisse der chemischen und pharmazeutischen Terminologien (GMP) Begeisterung für praktische und administrative Arbeiten Gute IT-Kenntnisse (MS Office), Erfahrung mit Datenbanken (LIMS, ERP) sind von grossem Vorteil Fliessende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, sowie gute Englischkenntnisse Teamplayer mit der Bereitschaft Neues zu lernen. Sie ergänzen unser Team optimal, wenn Sie über eine flexible und eigenverantwortliche Arbeitsweise verfügen.
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02.01.2020

Vifor Pharma

Technical Project Manager - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 02.01.2020

  • Vollzeitstelle

For our Technical Project Management Team, we are currently looking for a Technical Project Manager, based at Vifor (International) AG in St. Gallen. In this function you report directly to the Technical Project Brand Lead within Technical Operations. You will be responsible for managing interdisciplinary projects across all Vifor Pharma organisation. Your responsibilities will include but will not be limited to: Driving and closing of projects according to agreed timelines Ensuring development and introduction of new/adapted processes/products as according to the objectives and corporate management planning Representation of the technical aspects in cross functional committees Follow and implement state-of-the-art project management standards and tools fit for purpose Engage and maintain appropriate stakeholder management throughout the life cycle of your projects Contact with the external principal/s and selected service providers and contract manufacturing organizations The ideal candidate is bringing a degree in natural/life sciences or an associated engineering degree (i.e. Biology, Biochemistry, Chemistry, Pharmaceutics, etc.), in addition to the following experience: Project Management experience with a deep technical understanding Experience in the management of interdisciplinary projects in an international environment, including working with international companies and contractors Experience in the pharmaceutical or chemical industry, ideally with an understanding of pharmaceutical manufacturing processes, CMC and GMP requirements Strong analytical thinking skills Fluency in English both verbally and in written, German language is an advantage You are self-motivated Project Manager who brings advanced communication and negotiation capabilities. You describe yourself as a resilient and responsible person with distinctive teamwork skills. Your analytical mindset and your practice-oriented way of working ensure that you always have an overview and a pragmatic solution even in hectic situations. You are a role model for others in terms of the Vifor Pharma Values and continuously display a positive can-do attitude.
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28.12.2019

Vifor Pharma

Internship Third Party/Supplier Management in Pharma - limited - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 28.12.2019

  • Vollzeitstelle

We are looking for an Intern in the area Third Party/Supplier Management to support our Corporate Quality team in St. Gallen fulltime for 6 months. You will mainly support a Third Party remediation project in close collaboration with the Vifor Manufacturing Sites. Your tasks will include, but not be limited to: Support in collecting existing quality relevant documents and related data of the Third Parties used by the Vifor Pharma Group Identification of gaps/missing quality relevant documents or records due to requirements of the Vifor Pharma Group Request and track the delivery of missing information from concerned Third Parties Preparation of the data (verification of correctness and completeness) in Excel Support uploading the data into the Third Party/Supplier Management System (database) Check the data for completeness and correctness in the database For this role we are looking for a person with the following profile: Bachelor/Master student within the field of study Pharmaceuticals, Food, Chemistry or comparable is preferred but not necessarily required A precise and careful working method is a must Very good language and communication skills in English (spoken and written); German and English is very advantageous Basic knowledge of regulatory and legal requirements of the pharmaceutical industry and their implementation is preferred Experience with computer systems, especially in the area of Quality Management (preferably Pharma, Food, or comparable) is preferred Good knowledge of Microsoft Standard Applications, especially MS Word, MS Excel, MS PowerPoint Willingness to travel (to the sites in Switzerland and Lisbon; approx. 5 weeks within the 6 months) With this opportunity you can show that you are a flexible team player and take initiative. You can expect an exciting and interesting task where you can implement your good organizational and planning skills and prove your thorough and structured way of working and good communication skills. You will have the opportunity to work independently as well as in cross functional teams in a growing pharmaceutical company.
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10.01.2020

Vifor Pharma

Medical Affairs Manager 100% (m/w) - Freiburg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 10.01.2020

  • Vollzeitstelle

Als Medical Affairs Manager sind Sie für die eigenständige wissenschaftliche Betreuung von Medikamenten für Erkrankungen des zentralen Nervensystems und kleinen Blutgefässen zuständig. Sie unterstützen auch die verschiedenen Abteilungen im Bereich Rx. Ihre Aufgaben beinhalten: Beantwortung von medizinisch-wissenschaftlichen Anfragen (intern und extern) Medizinische Unterstützung des Marketings bei der Erstellung von Werbematerialien Strategischer Beitrag zum Brand Team in enger Zusammenarbeit mit den Abteilungen Marketing und Sales Wissenschaftliche Ausbildung von Aussendienstmitarbeitern Sichtung und Auswertung der relevanten Fachliteratur Planung, Implementierung und Betreuung von laufenden und neuen Projekten wie klinische Studien und Registern KOL-Management Organisation von Seminaren, Fortbildungsveranstaltungen, Symposien und Advisory Boards Vortragstätigkeit Für diese spannende Stelle suchen wir eine unternehmerisch denkende Person, die ihre analytischen und konzeptionellen Fähigkeiten tagtäglich unter Beweis stellen möchte. Sie sind zuverlässig, belastbar und verfügen über eine selbständige Arbeitsweise. Zudem bringen Sie folgendes Profil mit: Ein erfolgreich abgeschlossenes Studium in den Bereichen Humanmedizin, Pharmazie oder anderen Naturwissenschaften (vorzugsweise mit PhD) Erfahrung in der Gesundheits- oder Pharmabranche ist ein Muss Zweisprachig Deutsch und Französisch. Gute Englischkenntnisse sind auch erwünscht. Reisebereitschaft innerhalb der ganzen Schweiz und gelegentlich im Ausland Sie ergänzen unser Team optimal, wenn Sie Herausforderungen lieben, gerne unterwegs sind und über eine hohe Einsatzbereitschaft verfügen. Als kommunikationsstarke Persönlichkeit schätzen Sie es zudem, ihre ausgeprägten wissenschaftlichen Kenntnisse täglich einzubringen und als Schnittstelle im Team zu wirken
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10.01.2020

Vifor Pharma

Medical Affairs Manager 100% (h/f) - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 10.01.2020

  • Vollzeitstelle

En tant que Medical Affairs Manager, vous avez pour responsabilité la gestion au niveau scientifique des médicaments pour les maladies du système nerveux central et des petits vaisseaux sanguins. Vous collaborez également étroitement avec les différents services du département Rx. Vos missions sont les suivantes: Répondre aux demandes (internes et externes) d’ordre scientifique / médical Soutien médical au service marketing lors de la création du matériel promotionnel Contribution stratégique aux Brand Teams en collaboration avec les départements marketing et vente Formation scientifique des délégués médicaux Lecture et évaluation de la littérature spécialisée pertinente Planification, mise en place et soutien des projets en cours ainsi que de nouveaux projets comme les études cliniques et les registres Gestion des KOL Organisation de séminaires, formations continues, symposiums et Advisory Board, présentations scientifiques Afin de pouvoir assurer ces missions, nous recherchons une personne ayant un esprit entrepreneurial et qui souhaite faire preuve au quotidien de ses compétences analytiques et conceptuelles. Vous êtes fiable, résistant au stress et capable de travailler de manière autonome. Votre profil est le suivant: Une formation scientifique (médecine, pharmacie, sciences naturelles), de préférence avec doctorat (PhD) Une expérience professionnelle dans le secteur de la santé ou le milieu pharmaceutique est impérative De langue maternelle française ou allemande, vous maîtrisez parfaitement l’autre langue, aussi bien à l’oral qu’à l’écrit. De bonnes connaissances d’anglais sont également souhaitées. Disposition à voyager en Suisse et occasionnellement à l’étranger Nous recherchons une personne disponible, aimant relever des challenges et être en déplacement. De nature communicative, vous appréciez de pouvoir apporter votre expertise scientifique et d’agir en tant que véritable interface au sein d’une équipe.
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10.01.2020

Vifor Pharma

Junior Product Manager - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 10.01.2020

  • Vollzeitstelle

At this function, you are the Junior Product Manager for the General Iron Defiency in Primary Care. Together with the Marketing Manager you are responsible of their sales results on the Swiss Market. While working closely with our Medical Team, Sales Team and the HQ of Vifor Pharma (ZH), you ensure the implementation as well as achievement of our strategic sales objectives. Your contribution to the success of our products is key. In collaboration with the Marketing Manager your main responsibilities are the following: Realization of market analysis, competitive analysis and implementation of appropriate measures Development of marketing strategies and operational implementation of activities related with your portfolio of products Elaboration and management of budgets Operational support for projects in medical and marketing areas Participation in national and international congresses Close collaboration with the Headquarters of Vifor Pharma For this challenging position, we are looking for a person with an entrepreneurial mindset and strong analytical and conceptual skills. You bring the following profile: University degree in the scientific area (Medicine, Pharmacy, Biology or similar) or Marketing French or German as mother tongue with good knowledge of the other language. Very good knowledge of English is also required. You describe yourself as a reliable and stress resistant person, who likes to work in interdisciplinary teams. Your creativity and your very good communication skills allow you to successfully interact with your customers. Autonomous and objective oriented, you love to embrace new challenges and to contribute fully to the development of your products’ portfolio.
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07.01.2020

Vifor Pharma

Laborantin en chimie 70% (h/f) - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 07.01.2020

  • Vollzeitstelle

Au sein de notre équipe contrôle qualité, nous recherchons notre futur/e laborantin/e en chimie pour notre laboratoire à Villars-sur-Glâne. A ce poste vous réalisez les analyses physico-chimiques des produits soumis à contrôle afin d’évaluer leur qualité selon les spécifications établies ainsi que participez au maintien du bon état des équipements du laboratoire. Vos missions sont les suivantes : Procéder aux analyses des produits finis et des stabilités GMP selons les instructions internes. Procéder aux qualifications des équipements de service Participer aux développements et aux validations des méthodes analytiques Effectuer le double contrôle conformément aux procédures, instructions et formulaires en vigueur Évaluer les résultats d’analyses Rédiger la documentation du service Organiser le travail et les activités de façon à respecter les objectifs et délais Afin de mener à bien les missions qui vous seront confiées, nous recherchons un /e candidat/e proactif/-ve ayant le profil suivant: CFC laborantin en chimie Une première expérience professionnelle à un poste similaire Connaissances sur les pharmacopées européennes Maîtrise des techniques HPLC, CPG, UV, Dissolutest, viscosimètre, CCM Connaissances des normes GMP De langue maternelle française, des bonnes connaissances en anglais sont un atout Maîtrise des outils informatiques usuels Vous vous décrivez comme une personne capable de travailler efficacement tant de manière autonome qu’en équipe et disposez également d'excellentes capacités de rédaction. De plus, vous êtes une personne rigoureuse dotée d'un sens du détail particulièrement développé
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